In april 2020 verscheen het boek ‘Tekststrategie, in drie denkstappen naar sterke teksten’. Het boek is vooral geschikt als inspiratiebron en naslagwerk. Een boek met 180 pagina’s theorie, oefenopdrachten, voorbeelden en formuleringstips.
Lockdown-aanbod, in ieder geval tot 9 februari 2021: bij bestelling van het boek, gratis twee maanden toegang tot een e-learningmodule (kies uit drie varianten) tekststrategie.
In maart 2020 zijn de nieuwe versies van het e-book en van de digitale tool, TVF, verschenen. Bestel je het gedrukte boek, dan krijg je het e-book en de tools TVF en TPF (Engelstalig) er gratis bij.
Preview en inhoudsopgave
Bestel je via de webshop een Online Training (e-learning module) Tekststrategie voor €85,00 inclusief btw of een Individueel Traject vanaf €180,00 inclusief btw dan ontvang je het gedrukte boek (hardcover, 180 pagina’s) Tekststrategie 2020 zonder extra kosten via de post op elk adres in Nederland.
Bekijk het volledige aanbod
.
Focus op de binnenkant
De kernboodschap van het boek: tekststrategie legt de focus op de ‘binnenkant‘ van een tekst via zorgvuldige keuzes tijdens de tekstvoorbereiding en tekstbeoordeling. Deze nieuwe benadering van teksten leidt tot de productie van sterke, effectieve teksten (geschreven en gesproken), waarmee de zender zijn lezer blij maakt, zijn doelen realiseert en tijd en geld bespaart.
Nieuw in Tekststrategie 2020
Voortschrijdend inzicht en reacties van lezers van het boek (versie 2017) en van deelnemers bij trainingen, presentaties en workshops hebben geleid tot aanvullingen:
- aanscherping de principes voor tekststrategie
- nieuwe versie van het TVF, versie maart 2020
- toepassing van tekststrategie in het onderwijs
- oefenvragen ter voorbereiding op het Examen Tekststrategie
- opdrachten om te leren werken met het TVF
- toepassing van het B-PAD bij formulering
- relatie tussen communicatie en manipulatie
- negende casus: uitnodiging voor een loopbaantraject
- tiende casus: vacatureteksten en tekststrategie
- elfde casus: blog over Green IT
- twaalfde casus: pitch voor een goed doel
- vier nieuwe tips voor de productie van teksten:
- structuur van een onderzoeksrapport
- tangconstructies en leesbaarheid
- waardeoordeel in bijvoeglijk naamwoorden
- tekststrategie voor communicatie in diverse talen
Inhoudsopgave bekijken